Möte med Molly

Idag har vi fortsatt vår hundmötesträning genom att bestämma träff med Marika och Molly. Vi träffades strax efter lunch på Gälbo och mina målsättningar för dagen var: inga utfall och att passera med Saphira lös förbi Molly.

Vid första mötet hade jag Saffe sittande vid mig och tyvärr blev det en liten reaktion (så där sket sig första målsättningen) men jag satte henne bara ner igen och Molly fick passera en gång till. Denna gång blev det ingen reaktion utan Saffe satt där hon skulle.
Vi bytte så småningom roll och Molly fick sitta på gångbanan och vi passerade förbi och Saphira behövde bara en liten påminnelse om var hon skulle gå. Det gick så bra alla övningar så att vi bestämde att det var dags att gå lös förbi Molly. Trot eller ej men det gick som på räls och hundarna skötte sig exemplariskt.

Nu är det ju så klart så att det går lättare när det är en uppstyrd situation och jag var ju lite nyfiken på hur det skulle gå med en hund som inte ingick i planen. Jag och Marika tog en sväng genom skogen efter att vi tränat och som tur var så lyckades vi möta en liten terrier på stigen. Jag körde mitt race med Saffe och även denna gång gick strålande.
Som om inte detta var nog fick vi också inte mindre än fyra hundmöten på väg tillbaka till parkeringen och vid ALLA möten satt Saffe som ett ljus precis som hon aldrig gjort annat.

Sicken redig hund jag har! Kan nog bli folk av henne också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0