Trav på Romme

I fredags hämtade jag min hund tidigt från dagmatten eftersom vi skulle åka med en kursare till Romme travbana. Hon skulle starta med sin häst Nallepigan som är precis lika söt som namnet antyder.

Bilfärden hade jag och Ylva tänkt ägna åt anatomiplugg men det visade sig vara svårt att koncentrera sig på med så mycket annat intressant att tala om. Efter några timmar i bilen var vi så äntligen framme och urlastning kunde ske. Nallepigan verkade än så länge ta det hela med ro men skillnad var det med min hund vill jag lova. Hon var fullkomligt överförtjust i miljön och hoppade och studsade som en riktig liten toka.
Så småniong om hade vi installerat häst och oss inne i stallet och vi gick omkring en sväng på stallbacken och tittade på hästar, folk och hundar. Saphira skötte sig helt otroligt bra och reste inte ragg en enda gång under hela kvällen inte ens då jag valde att passera tre skällande hundar på en relativt smal väg. Duktig fjant! Vid ett tillfälle trodde jag visserligen att hon håll på att tappa förståndet helt och det var när vi var tvugna att ta emot Ylva efter värmningen och Saffe var tvungen att springa med i ett högt tempo. Detta verkar vara det roligaste hon gjort på länge och studsade formligen fram och efteråt var hopn så uppspelt att hon bet mig i armen och dessutom ville hoppa upp och jucka. Båda dessa saker har aldrig inträffat, inte ens under valptiden! Nåja, hon hade kul i vart fall:)

Det var inte bara hunden som skötte sig utan även Ylva och Nallepigan som lyckades hålla sig i rätt gångart hela vägen, hängde med klungan jättebra och det fanns massor att ge på upploppet. Tyvärr blev de lite instängda men det var ändå en lycklig Ylva som kom av banan.

Vid halvelvatiden packade vi in oss i bilen och släpet och begav oss hemåt. Nu längtar jag och Saphira till nästa gång vi blir medbjudna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0