Ny kaffekokare

På onsdag är det min födelsedag. Japp, jag fyller nu hela tjugonio år, och för att fira denna händelse kom min far och hans familj på besök i helgen.
Eftersom hunden kan vara en aning skeptisk när det kommer folk (även då min far för hans är ju trots allt man och dessa kan man inte lita på) så gjorde jag som förra veckan och lät Saphira stanna i sovrummet med grind för första timman medan vi fikade lite. Hon fick sedan komma ut och hälsa och det gjorde succé, inte minsta osäkerhet utan rätt under bordet för att kolla lite och sedan damp hon ner vid deras fötter :) Detta blir nya melodin!
Efter middagen/supén så åkte sällskapsspelen fram och trot eller ej men min syster har etter värre temperament än mig när det kommer till spel! Skitroligt! Nästa gång skall vi vara i lag...

Såklart blev det också presentutbyte (syrran fyller år idag) och jag fick en kaffekokare med termos. Helt underbart eftersom vår gick sönder för flera månader sedan och vi nu varit tvugna att brygga medelst vattenkokare...trist och tidsödande... men det är alltså slut på det nu.

De for hem rätt så tidigt på söndag förmiddag och eftersom Otto hade som projekt att städa bilen så fick jag och Saffe roa oss på egen hand. Det gjorde vi genom att åka in till stan och promenera både i stadsparken och runt slottet. Vi såg en del hundar på en bits avstånd och hade två nära hundmöten och Saffe klarade utmaningarna med bravur. Till och med när fåglarna flockades runt oss vid dammen så höll hon sig i skinnet. Det känns som att det börjar vända nu och vi är på rätt köl igen.

Här nedan bjuds på lite vinterbilder från våra senaste promenader.



Denna eftermiddag var det ca 15 minusgrader och strålande sol!





Är det en struts? Nehej, bara liten grandis!



Hallo matte! Vad gör du?



Bästa utkiksplatsen när man väntar besök :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0