Kamelhund

Efter värmeslagsincidenten igår så beslöt vi, i samrådan med veterinär, att boka en tid för att kolla upp Saphira lite. Hon varit ganska så slö idag och dricker inte som hon skall, det enda vatten hon egentligen fått i sig är det jag slog på maten i morse.

Vi åkte in vid halv två och fick träffa en jättegullig veterinär som kollade över henne. Slutsatsen hon kom fram till var lätt vätskebrist och en aning slö. De vätskade upp henne rejält så hon har nu en puckel i nacken och vi har nu fått order om att försöka "lura" henne till att börja dricka igen tex genom att blanda ut mjukmat med vatten så att det blir till välling. Förhoppningen är att hon nu skall piggna på sig rejält och börja dricka till i morgon.

Nu när vi kom hem så var hon hur glad som helst och ville bara busa omkring i solen på gräsmattan men eftersom det är tjugosex grader varmt och hon dricker dåligt så kändes det inte som en bra idé. Jag vill ju inte gärna återuppleva gårdagen. Nej, in fick hon gå. Väl inne vill hon dock knappt röra sig utan ligger bara och sover.
Jag funderar på om hon är deprimerad. Kan de bli det? Vad gör man då? Hur gärna jag än vill gå ut med henne så vågar jag ju inte så länge hon inte dricker ordentligt. Känns som en ond cirkel just nu och vi hoppas bara att det blir bättre till i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0