Mycket att tänka på

Nu i dessa dagar har jag mycket att tänka på. Vi har tenta i immunologi på fredag och detta är det sista vi gör i årskurs ett. Fantastiskt! Året har gått oerhört fort och jag kommer alltså inte att vara en amöba längre till hösten =)
Däremot stundar ju sommarlovet nu utan att jag lyckats få tummarna ur och skaffa mig ett hederligt sommarjobb men jag har i alla fall sökt ett arbete på klinikstallet så nu får ni hålla tummarna. Det skulle passa mig utmärkt att mocka skit och fodra hästar under några veckor dessutom är det ju alltid bra att göra sig ett ansikte eftersom det är där jag kommer spendera en hel del tid under bland annat årskurs fyra.

På hundsidan har det faktiskt inte hänt allt för mycket utan vi har varit ute på helt vanliga promenader som varvats med lite sökande och inkallningsträning. Jag måste ta tag i inkallningen och "nej" på alla var nu så fort skolan slutat och jag har lite mer tid över. Hunden min har nu börjat intressera sig för att jaga har jag tyvärr fått erfara så inkallningen måste nu bli ovillkorlig. Några tips på hur jag skall bete mig? Ta då också i beaktning att vi har en hund som inte tycker att det är direkt nödvändigt med kommunikation med sin förare utan har bestämt sig för att utflykter kan man lika gärna göra på egen tass.

Att åka till Gälbo för hundmötesträning har blivit lite av en vana och vi gör det flera gånger i veckan men efterhand har jag utvecklat det hela lite till att få min hund att gå fint/fot bredvid Glimma (en liten whippet boende på Gälbo). Igår var hon jätteduktig men det krävdes förstås att hon fick en lite bit hamburgare emmelan varven =)
Dagen dess förinnan var Saffe med mig och Otto inne i stan och demonstrerade mot Israels attacker mot "Ship to Gaza" och hon var alldeles otroligt redig. Hon hälsade på två okända människor varav en man, morrade inte en enda gång och till slut la hon sig ner på marken mitt i folkhavet och bestämde sig för att hon lika gärna kunde koppla av lite. Duktig vovva!

Här nedan lägger jag ut lite bilder från förra veckans promenader och lek med Curre. Curre är en greyhound som vi precis lärt känna. Han och Saphira lekte så bra ihop så det lär bli fler gånger.



Får är väldigt nyfikna fick vi erfara.


Även baggarna ville veta vad vi pysslade med.


Det är vackert vid Kvarnbo.


En greyhound är visst liiite snabbare än en grandis... men de bli trötta fort :D


Kolla in muskelpaketet!


Grandisen blev visst lite trött hon också.


Stackars Glimma fick inte vara med och springa utan fick nöja sig med att leka med sin sele när de stora hundarna blivit kopplade igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0