Sommarlov och agility- SM... eller "Att skaffa sig en camphund"

Ja, så har jag nu haft sommarlov i tre veckor. Uppriktigt sagt är jag utled på att inte ha någon meningsfull sysselsättning utan känner mig endast som en dagdrivare. Tre dagar har jag nu spenderat med näsan i en bok väntandes på att Otto skall komma hem ifrån jobbet. Nåja, man kunde väl ha det sämre och jag lyckas ju dessutom jobba mig till en snygg bränna :)

Förra helgen var det SM i agility och lydnad i Karlstad och vi (läs: jag) bestämde att vi skulle åka dit. Tidigt som satan gick vi upp för att kunna var där inte allt för sent. Här hemma var det klarblå himmel och packningen blev därefter. Ju längre väster ut vi kom desto sämre blev vädret och vi som inte ens hade jackor med oss. Till slut var himlen kolsvart och vi insåg att ett stopp på ÖoB för att inhandla regnställ och diverse andra attiraljer var det enda rätta.
Så småningom kom vi i alla fall fram men eftersom vi blivit lite senare än vad som var planerat hade vi missat min kursare Elins individuella starter men var fick se henne när hon tävlade för lagen. Hennes lag kom fyra. Bra jobbat tjejer!
Ungefär i tjugo minuter efter ankomst gick Saphira runt med raggen rest, spanande och luktande åt alla håll. Till slut insåg hon dock att det tydligen inte var någonting att hetsa upp sig över utan kunde till och med lägga sig att sova jämte Otto i solen. Redig vovve!
När tävlingarna var över för dagen beslöt vi oss för att leta reda på någon camping i närheten där de kanske kanske kunde ha en stuga ledig för en natt. Det fanns inte att få tag i någonstans utan vi var tvugna att slå upp vårt tält vi haft med oss för just en sådan här händelse. Vi slog upp tältet, tog en promenad med hunden och gick och satte oss att äta.
När det sedan var dags att sova traskade Saphira rakt in i tältet till den plats vi bäddat ordning för henne och somnade bums. Vi hade ju haft våra betänkligheter till att tälta med den där nippertippan och trott att hon skulle spendera i alla fall en halvtimma morrande åt folk som passerade förbi utanför men inte då! Hon la sig så lugnt och lyfte endast huvudet en enda gång under natten och det var när en hund skällde i en husvagn bredvid.
På morgonen stack en nos ut från berget av filtar jag begravt Saphira i under natten när jag insåg hur kallt det var. Att det kan bli så satans kallt en natt i juni. Både jag och Otto låg i trippla tröjor, långbyxor och strumpor i sovsäckarna och ändå frös man som en hund. Jag undrar fasen om det inte var frostgrader?!

Söndagen ägnade vi mest åt att gå och kika i alla försäljarstånd och det slutade med att vi köpte en del roliga saker men inte så mycket som matte skulle önska. I alla fall fick jag införskaffat "Hundcoachen" vilken jag velat ha väldigt länge. Den är riktigt bra kan jag säga. Oavsett vad man tycker om Fredrik Steens program så tror jag man kan få ut mycket bra av den boken. Nu ligger den på nattduksbordet och jag studerar flitigt hans antijakttips.



Här är vi och äter på campingens restaurang och ni ser ju själva vad hunden är inställd på.


Saffe hittade sin plats i tältet på direkten.


Matte får en godnattpuss innan det är dags att krypa ner i sovsäcken och lyssna på fotbolls-VM.


Visst är det väl en äkta camphund =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0