Blandade känslor

Dagen idag har bjudit på både upp- och nedgångar vad beträffar min lilla hund.

Det började på morgonpromenaden då vi träffade en kille klädd i grälla arbetskläder och märkliga manicker i händerna. Normalt sätt skulle Saphira vara ytterst misstänksam men i dag kikade hon bara lite extra innan hon snällt följde med matte.
Lyckan varade förstås inte länge och efter bara ett par minuter ser jag grannhunden lös idag igen. Efter att hon blivit kopplad bestämmer jag mig för att bara passera rakt förbi och inte göra någon affär av hunden. Eftersom jag då inte tittar på Saphira så missar jag att hon laddar för att kasta sig framåt vilket hon gör med stor kraft och jag tappar henne. Detta är första gången jag någonsin tappat henne och jag har lärt mig en läxa nu! Det kommer aldrig att upprepas.

Nu sitter jag här med ett blått och obrukbart finger.

Jag är ju dock en relativt envis människa när jag sätter den sidan till så jag tog mitt bästa godis och for in till stan under kvällen för att leta upp hundar att möta. Vi var ute en trekvart och lyckades hitta fem hundar under denna stund. Övningen för vår del blev nu att sitta på ett sådant avstånd medan de passerade att Saphira fortfarande kunde hålla kontakt med mig och ta emot lite gottor. Hon skötte sig exemplariskt och hon är nu inte lika billig att köpa som i morse :)

Vi hade också preparatförhör i skolan idag. Trot eller ej men tjejen som avskyr histologi lyckades sätta tjugo av tjugo preparat! Kan bara tacka mina studiekamrater för att de lärt mig allt jag kan.


Kommentarer
Postat av: Anna

Kul att du har fixat en blogg nu!! :D

Ibland är jyckarna allt bra billiga, men det är tur att det för det mesta ändrar sig fort. De är åtminstone söta när de sover!



/Anna, INdy och Tulo

2010-03-21 @ 20:02:39
URL: http://www.silverpudel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0