Längesedan det blev uppdaterat

Nu var det riktigt längesedan jag präntade ner en rad här men nu är det dags igen.
Mycket tid under förra veckan gick åt till att fiska röster i tävlingen minfavorit.nu och utav 2080 bidrag så hamnade vi på en sjätteplats och det får man väl ändå vara nöjd med...

Saphira börjar så smått att vänja sig vid nytillskottet hemme hos dagmatte men tycker fortfarande att han är rätt så otäck då han  busar och leker. Jag tror hon har lite svårt att greppa att det är en vanlig hund.
I måndags lämnade jag Saffe för att hon skulle få sova över hemma hos Nina och Kalle och första kvällen hade tydligen lille BamBam varit väldigt rädd för henne och det är väl inte så konstigt eftersom hon slängde honom i backen med en smäll sist. Kanske var han inte ens rädd utan bara klipsk som begrep att henne skall jag hålla mig undan. På tisdagen hade det gått mycket bättre och han hade fjäskat och kråmat sig som tusan för Saphira men hade väl knappast fått något gensvar.
Själva spenderade vi kvällen på restaurang Lingon här i Uppsala, en jättemysig, lagom stor restaurang med suveränt god mat! Vi lyxade till det med trerätters eftersom det ändå var vår femte bröllopsdag som skulle firas.

Saphira och jag har fortsatt gå på onsdagsträningarna på Brukshundklubben och det känns väldigt givande bara att få träna lite enklare saker omgiven av tio andra hundar. Förra veckan så stack två hundar (varav den ena instruktörens sambos) rätt över stora plan och bort till en tredje hund som tränade. Då var jag ganska nöjd och insåg att alla har vi våra olika dilemman med våra hundar och det finns nog inte någon hund som är helt perfekt.
Istiden har nu kommit till Uppsala så igår blev det dock inte någon onsdagsträning för vår del eftersom varken jag eller Saphira egentligen ville vara ute i det vädret.
Eftermiddagsrundan däremot tog vi kring Ultuna tillsammans med Marika och Molly. (Molly är en liten cairnterrier och tillhör egentligen Marikas farmor men tyvärr har hon brutit armen så Molly får bo hos Marika temporärt.) Vi började med att gå längs en gångväg och mötas tre gånger för att jag skulle få träna på hundmöten och alla tre mötena gick jättebra trots att det dök upp andra hundar som inte var planerade ;) Det blåste så oerhört mycket så vi fortsatte sedan upp i skogen för att få lite lä och slippa förfrysa fingrarna. Hundarna gick lugnt och fint i bredd och var i det närmaste ointresserade av varandra och Marika släppte Molly efter en liten bit så att hon skulle få känna sig lite fri. Eftersom de knappt brytt sig om att hälsa så tyckte jag att Saffe kunde få vara lös hon också så jag släppte henne och de fick traska lite som de ville. Hundarna nosade lite på varann luktade på samma fläckar och var hur coola som helst och jag tror att mycket av det var Mollys förtjänst. Många småhundar brukar nämligen vara lite skraja för Saffe eftersom hon är så stor och det resulterar ofta i att de skäller/ morrar eller bara uppför sig lite allmänt nervöst men inte Molly. Hon var hur orädd och cool som helst och brydde sig inte en gnutta om att Saphira väger i alla fall det femdubbla och när Molly inte visade någon skum reaktion så gjorde inte heller Saffe det. Helt underbart! Jag vill träna mer med Molly!

Här nedan kommer några snygga foto på Djingis Kahn....eller mig såsom jag såg ut på förra veckans orientaliska maskerad på kåren:










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0