Uppdatering

Har återigen tentapluggat en vecka vilket resulterat i att jag inte haft tid för att blogga eller i stort sett någonting annat vad som helst.
Emellanåt har Saphira fått följa med hem till kursare och plugga. Det är förbluffande hur duktig hon är, speciellt tydligt märks det då både hon och Kåda är med på pluggsessionerna. De ligger tysta och vilar vid respektive mattes fötter och någon gång inemellan tigger de lite uppmärksamhet såsom en klapp eller bara lite prat med dem.

Nu är det i alla fall över med bakterieplugg vilket känns helt fantastiskt! Tentan är skriven och jag vågar nog säga att jag tror att jag klarat den även om det var några frågor som jag verkligen inte hade en aning om (vilket var en ny upplevelse för mig). Direkt efter tentan for jag hem till Nina för vi skulle gå på hundcafé. Det visade sig när vi kom dit att det inte öppnade förrän två timmar senare men de bryggde oss en kopp kaffe i alla fall. Det kallar jag service! Kan omöjligt ha varit en infödd Uppsalabo ;)

Klockan börjar nu närma sig tiden då det är dags att åka och käka tentatårta hos Elin. Det var min tur att baka tårtorna och jag kunde ju inte låta bli att anknyta till bakterierna och tårtorna ser därför ut som agarplattor och utodlade bakterier på.




Bild: Karl-Erik Johansson (BVF, SLU & SVA) & Gull Holmström (SVA).







Mina tårtor jämförda med orginalen. Nå, vad tycks? Är de inte snygga så säg?

Kommentarer
Postat av: Eivor

Fina tårtor som alltid och trevligt att få se det Du läser Kram

2010-10-26 @ 19:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0