Wohoo! Bara glada besked :D

Mitt liv är en aningen märkligt, saker och ting tenderar liksom att falla rakt i huvudet på mig. Utan minsta lilla ansträgning så händer de bästa utav saker.
Häromdagen fick jag frågan om jag skulle vara intresserad av att arbeta lite timmar på en veterinärmottagning här i Uppsala. Absolut! svarade jag. Vad kan vara bättre för en veterinär to be än att få börja vistas i rätt miljö och dessutom tjäna en slant på det? Nåväl, dagen efter var det mer eller mindre spikat att det skulle bli jag som fick jobbet och idag är alla formaliteter avklarade och kontrakt underskrivet. Allt detta tack vare min underbara kursare som arbetar på samma veterinärklinik och kom att tänka på mig när extrapersonal kom på tal. Första arbetsdagen blir på måndag, då skall jag skolas in. Det är jättespännande och skall bli så himla roligt!

När jag nu ändå befann mig hos veterinären i kväll passade jag på att fråga om provsvaren kommit på Saffes vårtor. De hade kommit och jag fick själv läsa dem. Med en lättnadens suck kunde jag konstatera att det rör sig om godartade utväxter som troligen orsakats av ett virus. Härligt! Då blir det inget djupare grävande i halsen på vår lilla råtta. Nu håller vi tummar och tår för att det inte skall börja växa upp några nya hemskingar som måste opereras bort, alternativt rullas loss som var fallet med de förra ;).

Tänkte också slänga in en rad om gårdagen. Vi tog en promenad tillsammans med Elin och Kåda och trot eller ej men hundarna kunde vara lösa och fortsätta att bara traska på i ett lugnt och stilla mak med lite sniffande i diken och nosande på kissfläckar men helt utan tendenser till att börja rejsa runt som stollar. Det var så oerhört skönt att se att lillstollan har börjat lugna ner sig en aning. Jag testade även att stanna henne när honn travade på en bit framför och jag slogs över hur duktig hon faktiskt är. Trots att jag och Elin gick och pratade konstant så kunde Saphira urskilja när jag talade med henne och hon lyssnade nästan lika bra som när vi är själva=)

Någonting som kanske inte går precis lika strålande är det här med att plugga. Mina intentioner är väldigt goda men tyvärr kräver mitt pluggande att jag måste starta datorn och när det väl är gjort kan man ju lika gärna slänga en kik på facebook, medan den fliken laddar kan man ju lika gärna besöka något trevligt forum och göra ett litet inlägg, faktum är att ett snabbt betapetspel hinns ju också med. Och utan att man begrep hur det gick till så har två timmar passerat utan att jag lärt mig ett jota om en enda bakterie.

Inte heller labbarna går lysande och jag har nu gjort mig ett namn bland lärarna som hon med blandflororna som dessutom svär som en borstbindare. Nä, det här med bakterier kanjag garantera att det är ingenting för mig. Fick dessutom detta påpekat för mig av en lärare så på den punkten är vi helt överens. Jag kan verkligen inte förstå meningen med att vi skall, dag efter dag, genomföra samma typer av tester som, gång efter annan blir helt missvisande. När detta poängteras så får man till svar att "skriv så som det skulle ha blivit". Dessa förbannade labbar är dessutom obligatoriska.

Så, nu har jag fått spy lite galla över skolan i dag också och det är dags att krypa till kojs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0