Kaos...eller iaf nästan

På den lilla djurkliniken där jag jobbar har det börjat en ny veterinär för inte så länge sedan. En supertrevlig tjej och duktig på sitt jobb men eftersom hon är så ny är hon inte insatt i datasystem eller debitering alls. Och vet ni vad? Det är ju knappt jag heller.
Vad fasen, jag har jobbat tre timmar i veckan med att städa och helt plötsligt skall jag debitera, köra prover och plocka fram mediciner mm.
Igår hade vi några minuter över och då pratade vi lite om vad vi gjort innan och sådär varpå det visade sig att hon hela tiden trott att jag är utbildad djursjuksköterska (hur hon nu kan ha trott det, jag måste ju i så fall vara den mest taffliga på jorden :P ) och att det är därför hon hela tiden förutsatt att jag kan mycket mer än jag i själva verket gör...
När det var dags att stänga för kvällen visade det sig till råga på allt att ingen av oss hade varken nyckel eller koder.
Jaja, vi hade trevligt i all fall! (Och nej, vi lämnade såklart inte kliniken olåst utan fick ju ringa in den stackars ordinarie djursjuksköterskan som har någon slags telefonjour varje kväll.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0