Frusna fingrar, flygblad och frukost på Fågelsången

Nu när det varit så många turer kring Carema och vården så tyckte man från partiets sida att det var dags att göra en extrainstats utanför Ackis, Uppsalas sjukhus. 06.15 i morse var det så dags att befinna sig vid ingångarna och vi var fem stycken som slöt upp denna gången. Frågar ni mig så var tiden illa vald för varenda levande varelse, för sjutton jag hann inte med mer än tandborstning hemma innan jag fick springa iväg.

Flygbladen var de samma
som förra gången med budskapet att stoppa utförsäljning och privatisering och vi sålde också Proletären på plats.

Vi delade upp oss i två grupper och tog varsin ingång. Eftersom folk kommer i kluster (hänger ju tight ihop med busstidtabellen) så fick vi en hel del tid att stå och snacka lite jag och Andreas. Han är en utav de lite yngre partikamraterna, alltså i min ålder ungefär ;), och väldigt insatt i alla frågor. Samtalen var givande och de farhågor jag haft om att min kunskap och mitt engagemang inte riktigt räcker till förkastade han snabbt med ett "Det råder vi bot på!". 
Samtidigt är jag ju lite upprörd över att jag inte fått med mig mer kunskaper hemifrån. Okej då, jag kanske är hyfsat insatt och jag har ju garanterat åsikter men saknar den analytiska förmågan som krävs för att kunna hitta orsaker och slutsatser till många händelser i min omvärld.

Det visade sig också att Andreas var aktiv på den tiden när Frank Baude fortfarande satt som partiledare (Frank är alltså min farfar) och han berättade om den kongressen där Frank avgick efter 28 år på partiledarposten.



Han berättade om känslan när ovationerna och applåderna aldrig någonsin ville ta slut och naturligtvis känner jag mig lite stolt när jag får höra sådana saker. Konstigt egentligen att jag kan känna mig stolt över någonting jag absolut inte varit delaktig i men ändå är jag det. Stolt över mitt ursprung kanske. Samtidigt är jag lite ledsen över att jag på den tiden inte själv var aktiv och kunde få vara med och uppleva det...

När vi delat ut våra 300 flygblad
blev det en snabb frukost bestående av rågbulle med ost och skinka, kanelbulle och såklart en stor kopp kaffe inne på Fågelsången innan jag for hem.

Nu blir det vila en timme eller två och sedan iväg för att jobba på djurkliniken några några timmar.

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Är det inte det du redan tagit tag i? Dina bristande kunskaper (om man nu kan kalla det så) om partipolitiken och de analytiska sidorna av det hela? Det handlar om att vara där, att engagera sig och att vilja. Du är snart där, men förvänta dig aldrig att bli fullärd. :)

2011-11-25 @ 18:29:18
URL: http://vonnes.wordpress.com
Postat av: Veronika S.

SV: Nej, jag går i första ring på Djurgymnasiet i Liljeholmen. ^^

2011-11-25 @ 21:38:15
URL: http://veronikasollerman.blogg.se/
Postat av: Veronika S.

SV: Nej, jag går i första ring på Djurgymnasiet i Liljeholmen. ^^

2011-11-25 @ 21:39:07
URL: http://veronikasollerman.blogg.se/
Postat av: Marie

Sol, du har du såklart rätt i och idag var jag på ännu ett mycket givande möte.

2011-11-26 @ 16:26:47
URL: http://saffeochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0