Phlugan del två.

Middagen och festen gick i något slag revolutionärt tema så jag var ju i himmelriket. Bilder av Che Guevara, affischer och hammaren och skäran prydde hela lokalen.

Vi blev serverade fyra-rätters
och jag hade ju valt att testa på svartsoppan. Mums så gott! NEJ! Självklart är flytande blodpudding inte gott! Det gör inte heller saken bättre att den hade färgen av riktigt dålig bakfyllediarré. I skulle man också lägga lever skuren i små bitar, något sött snusk som jag fortfarande inte kunnat bestämma mig för vad det var och halskotor från en gås. Det visade sig att det enda som var ätligt i denna komposition var kotorna så det glufsade jag i mig ett helt gäng i väntan på varmrätt. Resten av middagen var däremot fantastiskt god.

Snapsarna flödade också ganska fritt och man hade nätt och jämnt hunnit bita av den första förrän det var dags för nummer två. Häll i sig bara och se glad ut. En tillställning helt i min smak.

Som vanligt när jag umgås med delar av klassen som jag inte gjort förut blir jag glatt överraskad av vilka balla människor som går i vår klass. Det var en sjukt rolig kväll och jag längtar till nästa Phluga.

"Simma i min vacuol"






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0