Slapparsöndag

Igår var det omöjligt för mig att skriva här av den enkla anledningen att jag spenderade hela, och då menar jag verkligen hela med undantag av halvtimman det tog att åka och hämta pizza, dagen i Alex säng tittandes på Game of thrones. Har ni sett denna underbara fantasyserie? Om inte så gört!

Vi var ju lite skakis och bakis som sig bör en söndag i en students värld och bestämde oss för att slappa lite framför en film varpå Alex kommer på den geniala idén att titta på första avsnittet av Game of thrones, en serie som hon pratat om en hel del men det har aldrig blivit av att jag kollat på den.

"Vi kollar på första avsnittet så kommer du vara fast sen"
säger hon. Hon hade fel. Redan de första minutrarna fångade mig. Magnifikt vackra snölandskap varvas med stenslott och orientaliskt inspirerade byar. Det är kärlek och hat, bitterhet och fiendeskap men också ömhet och lojalitet, visserligen en lojalitet som svänger från dag till dag men ändå. ..

När jag nu väl sett de första två avsnitten kunde jag ju inte slita mig utan det blev ett rejält marathon framför teven och vi plöjde oss igenom alla tio avsnitt. Så vid kvart i elva hade vi sett den underbara slutscenen som bara gör att man vill ha mer. Mer vackra människor, djur och landskap. Men icke eftersom nästa säsong inte kommer förrän 2012. Hur skall det här gå?


Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Flera har rekommenderat den serien till mig, sagt att jag kommer att fastna direkt. Nu när jag läst ditt inlägg om den är jag än mer sugen på att faktiskt se det. Får väl ta mig i kragen någon gång snart och göra det. :)

2011-11-25 @ 18:19:24
URL: http://vonnes.wordpress.com
Postat av: Marie

Ja, det tycker jag faktiskt att du skall göra. Den är fantastisk på många vis. :)

2011-11-26 @ 16:24:16
URL: http://saffeochjag.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja gör det! Den är fantastisk på många vis. :)

2011-11-26 @ 16:25:27
URL: http://saffeochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0