SOIC

För rätt så exakt sex år sedan befann jag mig ombord på Ostindiefararen Götheborg för att segla med den första etappen på Kinaexpeditionen, den som sträckte sig mellan Göteborg och Cadiz.

Dessa två månaderna var två av de häftigaste i mitt liv och sent igår kväll fastnade jag på deras hemsida tittandes på videodagböckerna från den etappen. Blev sittande med gåshud på armarna, en tår i ögonvrån och en längtan tillbaka, skulle vilja att det var idag.

Filmkväll på kanondäck


Arbete ute på peket


MIG-spelande på däck under frivakten


Segeltrimmning


Mys på kanondäck


Solnedgång


Trots att jag vet att en resa över till USA, vilket är deras nästa planer, inte kommer att bli vad denna resa var för mig så kan jag inte låta bli att fantisera lite om att få snika åt mig en plats och följa med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0