Bucket list

Varje dag ägnar jag tankar åt dig min underbara älskade morbror. Du är saknad skall du veta!
.
Augusti var sista gången jag såg dig. Då hade du precis köpt dig lilla Osten, en fin alldeles gul liten båt och du var så glad. En härlig sista bild att bära med mig och det är precis så jag alltid vill komma ihåg dig.
.
Men jag undrar om du inte redan då visste, jag och Mallan har pratat lite om det och det verkar så och båtköpet var helt enkelt en punkt på din Bucket list.
.
Filmen Bucket list gick på tv för inte så länge sedan, jag såg den och fällde en tår eller två över den fina vänskap de två gubbarna fann på sin dödsbädd och att de faktiskt genomförde alla punkter på sin lista. Nu för tiden har jag också en lista som jag delar med Alibaban och Talibanesian, vi det här laget är vi uppe på nittioen punkter och jag inser att det nog fasen snart är dags att börja beta av dem. Livet är nämligen inte evigt!
.
Regnbågen jag såg på väg hem från skolan blev på någotvis symbolisk för detta.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0