Söndag igen och lunch till det

En kort resumé av en fantastisk helg kommer här.
Fredag kvällen var vikt åt ett besök i Stockholm och Alex lilla bil skulle tursamt nog åt samma håll så in i den hoppade jag och Emma glada i hågen. Vi blev avsläppta på Gullmarsplan som jag nu lärt mig ligger inte för långt från Globen.
Emma hoppade snabbt på en spårv...eller nej, tunnelbana är det ju man åker här ja medan jag väntade på polaren jag skulle sluta upp med. Vi landade så småningom på söder och en riktigt trevlig pub med ett fantastiskt ölutbud, inga jäkla Staropramen där inte, och jag prövade mig igenom i alla fall fem olika sorter och har nu funnit att jag gillar red ale. Kul att testa lite nya grejer ibland :)
Sista tåget hem till Muppis går strax efter tolv och planen var ju att Emma och jag skulle sluta upp där och fara gemensamt norröver men ibland går tiden väldigt fort... Jag missade helt enkelt tåget och var tvungen att stanna i storstaden över natten och då föll det ju sig inte bättre än att en och annan GT försvann ner i magen under småtimmarna.
Nåväl, hem med Alex kring lunch, avsläppt utanför dörren, vila, duscha, piffa, peppa, hämtad av Alex igen, pizza och sedan var det på´t igen. Nu till en inflyttningsfest hos en kursare. Detta var en ny upplevelse för mig eftersom jag normalt sätt inte umgås med "den delen av klassen" men efter sisådär två år så tyckte jag alltså att det var dags att bekanta mig även med dem ;)
Kvällen hos Sofie blev en riktigt trevlig förfest innan vi drog vidare in mot staden och Flurran. Natten blev som det sig bör rolig och lite galen med många märkliga möten.
Dagen frukost- smörgåstårta på Gotlands nation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0