Glädje

Någon gör mig glad. Eller kanske rättare sagt tanken på någon. Så glad så att jag kommer på mig själv med att gå och fånle emellanåt.
.
När man är sådär glad redan från början så blir resten av livet så mycket roligare och det upplevde jag så sent som idag. På väg hem till min vän vars hund jag skulle passa blev jag lite hungrig och svängde in på tappen för att köpa en macka och en banan. Fruktpelaren stod precis innanför skjutdörren av glas och bananerna är det första jag ser. I min värld är denna frukt oftast gul. Inte här. Här var alternativen limegrön eller lätt bajsbrun. Normalt sett skulle jag tagit en limegrön sak som jag vet skulle krulla tungan på mig och göra mig sådär supertorr i käften som omogna bananer gör.
I förmiddags tog jag visserligen en sådan banan men först lyfte jag upp en av varje och ropade till killen i kassen om detta var vad de hade att erbjuda varpå vi båda två började skratta rejält mycket och ända ut i bilen hade jag ett leende på läpparna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0