Grupparbete

Frustration är nog ordet som bäst beskriver min sinnestämning för tillfället. Det är nämligen så att vi fått ett grupparbete tilldelat oss, ett arbete som handlar om hur man hanterar ett epizootiutbrott och man skall genom att leta i lagtexter och förordningar klura ut hur man som veterinär hanterar uppkommen situation.
Har man någon gång försökt sätta sig in i detta vet man vilken snårig djungel det är. Fram till snart trettio års ålder har jag levt lyckligt ovetandes om eländet men så nu har jag då fått denna fördjupade kunskap. Usch, kunde lika gärna varit utan! Kommer bli uppäten levande imorgon när vi skall sätta ihop arbetet.
.
Något mycket trevligare är att jag blivit utbjuden på lunch utav en mycket trevlig man som jag träffade för någon vecka sedan. Han hävdar bestämt att de kan laga god fisk även på denna sida landet och ämnar bevisa det genom att ta med mig på fiskresturang någon dag nästa vecka. Superkul, även om jag tvivlar på deras förmågor att tillaga den. :)
.
Direkt efter skolan idag mötte jag upp en vän vid stationen och vi gick och tog oss en bit mat på Storken ett fik som jag var bergsäker på hette Pelikanen men icke... Käkade en rätt okej paj sällskapet däremot var mer än okej och innan vi visste ordet av hade klockan hunnit bli åtta redan och vi hade vid det laget avhandlat diverse ämnen mellan himmel och jord. Dessutom hade vi hunnit träta en del om vem av oss som pratar mest. Jag hävdar bestämt att det är han och han vill naturligtvis påstå motsatsen. Jag som är så tystlåten! Haha... Trevligt hade vi i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0