Pluggpausar friskt!

Jag försöker verkligen plugga hela dagarna men det är vansinnigt svårt att hålla motivationen uppe. 
Ta idag som exempel, på morgonen hade jag besök och var tvungen (jo det finns inget att diskutera här, jag var verkligen tvungen) att äta en riktigt lång frukost. Finns det något finare än att sitta och dricka kaffe och filosofera över diverse viktiga ämnen och lösa ett och annat världsproblem tillsammans runt tiosnåret?
 
När så väl frukosten var avklarad började jag faktiskt läsa i mina papper och stryka under (över?) med fina färger. Allt för att liva upp min tillvaro. Om man sitter vid ett bord för länge blir det till slut lite obekvämt och man måste förpassa sig till sängen. På vägen kan man lika gärna kolla fejjan och rita en liten bild på Draw something (INTE Ruzzla för då skulle vissa människor kunna avslöja mig som pluggsmitare). 
 
Även sängen tenderar att bli lite knölig efter en stund så kontorsstolen får bli nästa alternativ. Här stängs telefonen av så att man inte av misstag stirrar på den hela tiden och bara råååkar skicka ett sms eller tre. Eller kanske ringa en vän. Som en livlina lite sådär...
 
Eftersom stoldjävulen vägrar stå still måste man återinta sängläge. Här är det nu lätt hänt att man blir lite trött och råkar dåsa till en liten stund. 
 
Vaknar till liv, startar telefonen och ringer en vän. Passar på att skicka ett sms eller tre och Ruzzla lite också. Kanske leta upp lite ny musik när man ändå reser sig upp. När man väl hittat lite fin 60-talsmusik att sjunga till kan man ju liksom lika gärna dra på volymen och gå ut i köket (jo kanske har jag storhetsvansinne men jag anser att min kokvrå är ett kök) och fixa middag för resten av veckan.
 
Sista pluggrycket runt sjusnåret dåra innan jag kommer underfund med att jag inte varit ute på hela dagen. Helt plötsligt känner jag ett trängande behov efter lite luft och att få röra på mig. På med dojjor, de små agenslapparna i näven och ut på en halvtimmas promenad alltså.
 
Nu har jag kommit tillbaka in och mår lite sådär halvkymigt. För mycket kaffe? Eller kanske för lite? För mycket eller för lite raffinerat socker? För mycket sömn? För lite sömn? För mycket kramar? För lite kramar? För mycket eller för lite öl? För mycket vitlök? För lite vitlök? Inte vet väl jag. Bäst att ta en söndagsgrogg och läsa en mening eller två till...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0