Lussefika gånger två

Gick till skolan, satt av tid spelandes spel på telefonen, åt lussekatter tittandes på Veterators fantastiskt roliga luciatåg där SLU-ledningen (och en hel del andra bland annat två ur årskurs ett) fick sig en känga.
Vi sexsnåret var det då dags för dagens andra lussefika hemma hos en av tjejerna som precis flyttat till Ulleråker. Vi gjorde pepparkakspenisar och pepparkaksälgar och pepparkaksbollar (som rann ut och blev kletiga cirklar mer men goda var de). Det gjordes även knäck som var lika hård som den var god och nu när jag kommit hem förbannar jag mig själv över att jag åt så många (även om det såg ut som det var någon annan som slafsat i sig dem) för nu har jag ont i magen. Bäst att gå och lägga sig nu och sova bort det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0