Önskelista

Finkusinen sa till mig att jag borde fundera över en önskelista till Tomten. Nu tror jag att hon mest åsyftade att jag skulle affirmera större saker som hur jag vill må och vilken typ av liv jag vill leva och det klart att man genom att, inte bara tänka på utan faktiskt också skriva ner tankarna på papper kan uppnå en hel del i att vända vissa inte så positiva trender i ens liv.
Kanske tänker jag göra det, kanske tänker jag inte göra det men det jag däremot tänker göra är att skriva en mer materiell önskelista. Den kommer se ut ungefär såhär:
 
Hej snälla tomten!
Skulle du vilja ge mig en trisslott med garanterad miljonvinst i år? Det skulle verkligen behövas. Jag lovar att nästan bara göra vettiga saker med miljonen och endast lägga en mindre del av den på öl.
Om du nu ändå känner att det är lite för mycket begärt har jag en del andra önskemål.
  • En man som heter Ove.
  • Saker min son behöver veta om världen.
  • All I wan´t for christmas is Planekonomi.
Som du ser är det bara böcker och jag vet att man kan tycka att jag har tillräckligt med litteratur att läsa och om man till det lägger att jag sitter och läser diverse bloggar och nyheter så kanske man skulle kunna tycka att jag inte borde skaffa roliga böcker att läsa. Det skulle ju kunna inverka negativt på mitt övriga läsande men jag lovar och svär att jag inte skall läsa mer än max en timma om dagen i de roliga böckerna.
Om du nu ändå tycker att jag inte borde få dessa böcker, skulle jag då kanske kunna få ett par turkosa snickarbrallor?
 
Nähä? Inga snickarbrallor heller? Nänä, men ro hit den där jävla Alladinkartongen i år igen då. Kan du i alla fall se till att romrussinäckelpäcklet och trillingnöten ersätt av god mjlkchoklad? Det kan ju inte vara helt omöjligt?
 
Tackar på förhand!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0