Nedräkning

Om exakt en vecka sitter jag på planet som skall ta mig bort från ett gråmulet Uppsala och till betydligt varmare breddgrader nämligen Kenya. En månad där pluggandes bevarandebiologi.
Behöver jag säga att jag längtar?

Min att-göra-lista krymper dag för dag:

  • Lämna in obligatorisk uppgift
  • Lämna in hemtenta
  • Skriv färdigt kandidaten (eller börja skriv iaf!)
  • Kopiera pass + visakort
  • Dukoral-äckel-bajs-vaccin
  • Kolla om jag kan ha mina shorts
  • Fixa skor
  • Hämta ut malariatabletterna
  • Köp Dimor + solskydd (spf 50!)
  • Hämta ryggan
  • Fixa handbagage
  • Laddare till kameran
  • Kolla kameran
  • Hämta datorn
  • Växla dollar till visum
  • Fixa posten
  • Fixa bilen
  • För över pengar
  • Betala räkningar
  • Maila om allergier + närmast anhörig (OBS! Kom ihåg att ändra på SLU annars lär fel person få ett samtal)
  • Skriv ut biljett
  • Ring miljonlotteriet och ändra adress

Som ni ser är det nästan klart. Bara det lilla dilemmat med kandidatarbetet kvar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0