Att glömma eller inte glömma

En hel del saker är jag rätt kass på. Ett exempel är att plugga ett annat att somna på kvällen. Låter jag klockan passera tio utan att gå och knyta mig så är det i stort sett omöjligt för mig att falla i sömn innan tretiden på natten. Trots att jag igår sovit för lite natten innan och sedan varit vaken länge och med vetskapen om att jag var tvungen att hoppa upp i tid idag så kunde jag bara inte förmå mig till att somna utan fastnade framför teven tittandes på Eternal sunshine of the spotless mind.

'

Jag gillar filmen och den får mig att tänka efter ordentligt varje gång jag ser den. Vill jag glömma saker och ting? Blir livet bättre om man bara förtränger saker? Hur skulle livet te sig om jag tvingade bort alla tankar på sådant jag inte vill minnas?

Något av det knepigaste jag vet är när folk säger att de minsann inte ångrar någonting de gjort. Jag ångrar många många saker jag gjort genom åren och då framförallt när jag sårat människor som står mig nära men vill ändå inte ha dem ogjorda eftersom de är en del av den jag blivit idag. Därför skulle jag ju heller aldrig vilja glömma dem...hur smärtsamma minnen det än må vara. Tänk vad jag då skulle upprepa mina misstag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0