Att googla (uttalas med fördel gåggla...)

När man träffar en ny bekantskap så går ju första tiden åt till att mer eller mindre trevande försöka lära känna varandra.
Vilken är favoritfärgen? Vilka godisar plockas först ur påsen? Vad för musik lyssnas det på? (Detta är för övrigt en av de frågor jag avskyr mest och under lång tid fruktade att få. I vårt samhälle skall man tydligen ha musik som ett av sina största intressen och har men inte det så är det fel. Man är fel. Inte sällan kommer heller denna fråga som fråga nummer två efter den obligatoriska "Vad jobbar du med då?". Är man då som jag en person som är totalt ointresserad av musik så blir det alltid en aning ansträngt men vid det här laget har jag helt enkelt kommit till det stadiet då jag helt sonika svarar att jag avskyr musik nästan lika mycket som jag avskyr barn. Detta är naturligtvis inte helt sant, jag tycker om musik och har gärna på det i bakgrunden men jag bryr mig sällan om att leta reda på ny musik eller anstränga mig för att lära mig artister och låtar och inte heller kommer det till mig av sig självt. Oj, vilken utsvävning det blev. Åter till ämnet!)

Nu för tiden så trevar man ju sig fortfarande fram men med ett litet hjälpmedel nämligen en förträfflig sökmotor. Några knapptryck bara, hoppas på att det är ett relativt udda namn och så Voila! En halv livshistoria... Är det bra? Vill man verkligen veta? Vad händer om man får upp info man inte gillar och uppfattningen om personen i fråga råkar förändras lite? Och tänk om de gör samma sak med mig? Då får man upp diverse rolig information.

Nu tillhör inte jag dem som googlar mina vänner eller flörter eller lärare eller vem det nu vara månde men jag har förstått att det finns andra som gör det ;-)
Däremot googlar jag allt som oftast mig själv :)


Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Bara för det måste jag ju googla dig. Har inte roat mig med det ännu. haha



Förresten, jag ser att du inte dementerar att du avskyr barn. ;)

2012-01-15 @ 16:51:43
URL: http://vonnes.wordpress.com
Postat av: Marie

Haha, gör det :)



Nej, för bövelen. Kommer aldrig dementeras. Att de skrikande ungarna på IKEA fortfarande lever efter idag är ett under...

2012-01-15 @ 22:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0