Det artar sig minsann

I dagarna fyra har jag nu hållt på att flytta. Man kan förledas att tro att en människa som bott inneboende i ett rum på tio kvadrat kanske inte har så många prylar att frakta från punkt A (alltså ett litet rum nära Vaksala Torg) till punkt B (en lägenhet i ungefär samma storlek som rummetjag precis lämnade, tursamt nog liggande inte allt för långt bort). Denna förutfattade mening är helt fel! Det får plats minst fyra Yaris-lass i den typen utav rum, dessutom ett gäng möbler att frakta i ett yttepyttelitet släp och därtill några lådor innehållande viktiga saker såsom kaffebryggare, hämtade från en källare på andra sidan stan.

Själva bärandet av pinalerna har ju gått alldeles lysande men vissa saker vill helt enkelt inte gå min väg. Sängen glömde benen första dagen, benen kom sedan till mig i skolan och ville åka med. Trevligt tänkte jag men då visade det sig att bultarna behagat stanna hemma. Vi får se om de är på humör i morgon. (De bultar jag köpte passade naturligtvis inte och när jag insåg detta tio i åtta på kvällen kan det tänkas att ett par svordomar undslapp min annars så vänliga mun.)
Lampan som jag skulle koppla ihop med kontakten visade sig ha fyra sladdar att jämföra med kontaktens två. Att den gulgröna är jord vet jag nu men den fjärde då? Nåja, tänkte jag och virade in den i eltejp efter att konsulterat bla min moster och numer lyser lampan så fint mitt i rummet och tränger undan mörkret.
Dimmern jag fick idag ligger dock fortfarande oinkopplad och lär göra så om inte någon elektriker visar sig ha vägarna förbi någon dag vilken som...Och hur ofta händer det liksom :P
Micron tog tydligen inte jag med mig utan den bor numer i Trollhättan.
Gardinstångshållarna var borta men detta löstes efter en tur till Bauhaus. Kommer hem och öppnar verktygslådan för att ta fram lämligt redskap att fästa ovanstående med och vad tror ni jag finner där? Gardinstångshållarna! Kunde jag ju lämnat tillbaka det första paret igen kan man tänka och ja, det hade ju varit fullt möjligt om jag tagit emot kvittot kassörskan så vänligt räckte fram mot mig.
Skithuspappershållaren sitter inte fast i väggen så jag måste fixa nya plugg, skruv och silicon.

Dock har jag numer taklampa, sänglampa, gardinstång på plats, gardiner i fönstret, dator installerad, tv inkopplad, fungerande handukstork, massa garderober, varmt i rummet (!), alla de viktigaste pinalerna på plats, ett kaos som börjar lägga sig. Lägg till detta ett trevligt telefonsamtal på kvällskvisten från någon som har förmågan att alltid göra mig på bra humör.

Jag trivs som fisken i vattnet i min mya lya!



Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Grattis till att ha kommit på plats och välmåendet det renderat i. :D

2012-01-25 @ 22:08:48
URL: http://vonnes.wordpress.com
Postat av: Marie

Tack finaste Solen! Det är så fantastiskt skönt bara att få komma hem nu :)

2012-01-26 @ 21:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0