Russin, russin, russin överallt

Okej okej, jag vet att det finns människor som gillar russin. Jag förstår det inte men jag vet att de små förtorkade skrynkliga historierna av många anses passa i såväl bullar som bröd.
I min värld är de endast till för två saker nämligen att ha i glöggen och att leka russinleken med (ni vet den där när man häller ut massa torra druvor på en plåt och så skall en stackars människa försöka lista ut vilket russin man tänker på och alla russin längs vägen måste ätas upp).

Eftersom jag nu då inte uppskattar dessa lika mycket som resten av svenska folket verkar göra får jag lite problem i vissa lägen som tex när jag skall handla müsli. Vet ni hur få russinfria müslisorter det finns? Allt som oftast tvingas jag då köpa någon variant med russin i (om jag inte vill ha helt naturell men på riktigt, det är ju dötråkigt). Jag tänker som så att jag kan ju plocka bort merparten av dem och skulle något ändå lyckas slinka med in i min mun så får jag väl svälja utan att tugga då.
Tittar på två olika förpackningar i affären, en som heter "Russin och nötter" och den går ju helt bort och nästa som heter "Frukt" kort och gott. Jag läser och ser att det russin i den också men kör en chansning. Det skulle jag inte ha gjort! Vid varje frukost de senaste dagarna har inte mindre än 1/2 dl utav 1 dl bestått av russin. Detta innebär alltså att jag måste kasta bort hälften av min müsli. Russin någon?


Kommentarer
Postat av: [ROSAMARTINA]

Tack för den fina kommentaren i min blogg :) Det uppskattar jag verkligen!



Jag gillar inte heller russin. Folk tittar ju till och med konstigt på en när man säger att "...det är ju inte gott med russin". Och dessa lussebullar, müslisorter, bröd och annat... är det allmänt vedertaget att allt ska innehålla russin? :P



Ha en fin dag, Marie :)

2012-01-10 @ 09:15:27
URL: http://rosamartina.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha, ja tydligen skall allt kontamineras med dessa små skrumpna druvor...



Hittade till din blogg via beta faktiskt (chattråden).



Ha en fin dag du också!

2012-01-10 @ 10:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0