Samtal från min mor

Mor min har dragit till Spanien. På obestämd framtid. Missförstå mig inte nu, jag tycker det är superhärligt för henne måste jag säga och hon förtjänar banne mig att få ha det lite gôtt här i livet!
Men måste människan ringa mig varannan dag och berätta om att det är trettio grader i solen, att hon badat i havet näst intill varje dag, att alla snygga klänningar är vrålbilliga, att hon sitter och dricker Caipirinha klockan tre på eftermiddagen och att hon varje kväll är på olika roliga tillställningar? Va va va?

Jag missunnar verkligen inte allt detta men att sitta här i tre grader och snålblåst, plugg upp till öronen, obligatoriska moment i skolan varje dag och döa-rått-inälvor i händerna varje eftermiddag, ja det framstår helt plötsligt inte så tilltalande.

Ha´re fint där nere lilla mamma! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0