Vassaste kniven i lådan?

Okej okej, det finns en poäng i att lära människor saker. Exempelvis saker som knivslipning. Bengan har lärt mig det. Bengan har också sagt att knivarna blir vassa när jag slipar. Bengan har också bett mig slipa hans knivar ibland när han inte hunnit. Detta sista trodde jag ju med bestämdhet att han gjorde enbart för att höja mitt självförtroende vad gäller knivslipandets ädla konst eftersom jag varit helt övertygad om att jag kommer slipa sönder eggen.
Nu är jag istället helt övertygad om att det är för att de faktiskt blir vassa som satan. Slipade mina egna i förrgår och de håller sig fortfarande bra. Visst visst, det kan också ha att göra med att jag numer missar tungbenen varenda gång jag skär i skallarna (vilket Skellepär noterat och också kommenterat så vänligt idag) och att jag dessutom lärt mig ståla dem lite bättre.
 
Vem fan kunde tro att det skulle vara så svårt att lära sig hur en slipsten skall dras?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0