Jag tänker att jag vill göra mig ett namn bara...

Alla pr är bra pr. Ungefär så tänkte jag i morse när jag bestämde mig för att göra mig ett namn här på slakteriet. Jag stod på stationen kropp och såg en suspekt böld vid knäleden. Varje, och då menar jag verkligen varje gång, jag upptäckte något igår så blev jag tillsagd av en av gubbarna att skära och kolla om det var i leden. Men se det mina vänner borde jag inte gjort med denna specifika bölden! Lite försiktigt satte jag kniven på utsidan av den. Hm, det gick inte att se om den var i leden varpå jag skär lite djupare.
 
Om vi säger så här; en fylld böld bygger upp rätt så mycket tryck, ni vet som en övermogen finne. När man så lättar på trycket medelst ett hål så resulterar det alldeles uppenbarligen i att innehållet sprutar ut rakt över den stackars tillsynsteknikern vilket i det här fallet alltså var vederbörande. Tursamt nog hade jag för en gångs skull haft vett på att hålla käften stängd (ni vet det händer ju inte så ofta). 
Om ni nu inte visste det så blir synen jävligt suddig när man får in en halv liter kletig gul sörja i ögonen. Inte bara en halv liter i ögonen fick jag utan jag fullständigt duschades i denna härligt kladdiga sörja...
 
Bakom mig hör jag Alex som säger: Men vad göööör du Marie? 
När jag vänder mig om för att tala om vad jag precis gjorde bryter hon fullständigt ihop på sin plattform. Det är fanimej nätt och jämnt att hon slutat garva nu till tvåkaffet. Stygga, skadeglada människa! Hmpf! ...fast okej då jag hade ju lätt garvat läppen av mig om det inte var så att det var jag som nu luktade skunk och gammalt anus.
 
På väg tillbaka in i slakthallen (ja, jag blev ivägskickad för att tvätta av mig och mina kläder, kan lova att jag badade i handsprit) tittar en av polackerna på mig och börjar flina så brett att jag tror huvudet skall delas på mitten och bakom mig hör jag "Var det du som stack hål på bölden?". Så nu vet de vem jag är :)
 
Men jag hittade i all fall bölden.
 
 

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Hahaha. Man måste ju kunna bjuda på sig själv och DET, söta du, är du jäkligt duktig på! :D

Svar: Tackar! Ja, visst måste man ha lite distans och kunna garva åt sig själv emellanåt :D
Marie

2012-06-28 @ 16:11:10
URL: http://vonnes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0