Ett kort inlägg om kvinnlig förbannelse

Jag kan verkligen inte förstå mig på er. Alla ni kvinnor som varje månad välkomnar mensen och hävdar att den får er att känna er kvinnligare, sinnligare och vackrare.
Själv känner jag mig uppblåst, kladdig och orolig för läckage. Nu kanske det har att göra med att jag drabbas av en halv syndaflod mellan mina ben varje månad men är det normalt att göra slut på ett paket tamponger nio timmar? Just denna månaden hade jag också valt att skjuta upp mensen en aning av olika anledningar och det verkar fanimej som att den samlat på sig så mycket blod den bara kan och väljer att skicka ut det som en stor kaskad första dagen jag slutade med pillrena. Lucky me!

Gaaahh! Jag avundas er män som slipper skiten, jag avundas er kvinnor som redan kommit i klimakteriet och jag avundas er som bara har yttepyttelite mens varje månad. Eftersom jag dessutom inte vill ha barn kan jag ju inte ens se någonting positivt med det ur en biologisk aspekt. Eller ja, det enda positiva är väl då att jag vet att jag i alla fall inte är på smällen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0