Ett hjärtligt vardagsdagsgrattis till mig. Till mig? Ett hjärtligt vardagsdags grattis till mig. Till mig!

Ibland får man paket. Bara sådär och utan att veta varför. Som häromdagen när jag var bjuden på film- och spelkväll i Eriksberg (filmtemat var såklart Lejonkungen och i varje ny scen utropade vi någonting som hade med vår Kenyaresa att göra...kanske sådär roligt för de två som inte hade varit med i Kenya...). Då fick jag en superfin kylskåpsmagnet utav en av sköningarna.
(Vem som vann TP-omgången diskuterades också en stund. Ni vet normalt sett är det ju den som fyller sin tårta med snyggt färgade bitar men denna gången la vi ju av i förtid. Då hävdades det att laget med en tårtbit mer än de andra skulle ha vunnit?! Alltså, hur tänkte ni där? Ja men visst, ni hade svarat rätt på en fråga mer. Det kan jag ge er. Men alltså det hade ju justerats om vi bara hade fortsatt en liten stund... Hmpf!)



Eller som i måndags när jag skulle hämta posten. Det brukar sällan vara brev till mig överhuvudtaget men denna gången låg där ett tjockt brunt kuvär. Snacka om att man blir nyfiken. Underkläder? Handdukar? Klänning? Hmm... Handstilen på kuväret var misstänkt lik min mors och det kan ju bara betyda att där är något roligt instoppat i brevet.
Man kan ju inte heller öppna rakt av bara hur som helst. Klämma, känna, sniffa, öppna ett litet hörn, spana, gissa, stoppa in en finger och pilla. Och det jag fann ser ni nedan. Och vad det skall bli är en supersnygg balklänning. Tyget är inköpt i Nordkorea för ungefär tjugo år sedan och har sedan inte blivit till något mer användbart än bara ett tyg. Inte gör det mig något eftersom jag kommer att behöva en snygg klänning. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0