Tänk om man hade det så bra

Saker man får höra på väg till tvättstugan:

Ljus flickröst: Skriker ett gällt utdraget Ahhhhh! Hjäääälp mig!

Annan lika ljus flickröst: Ååhh! (sägs med eftertryck och tydlig avsmak i rösten) Julia! Han försöker pussa dig! (ni vet med stark betoning på första stavelsen i pussa för att verkligen ge uttryck för vad hon tycker om det)

När jag kommer runt hörnet ser jag flickan jag tydligt kan härleda till Julia springa i full fart runt kring gungställningen, efter henne kommer en liten kille med ljusa lockar i en krans runt håret. Uppflugen på en gunga sitter då tjej nummer två och ansiktsuttrycket ser ut ungefär som på en kvinna som med stor möda lyckats kånka ut fyra fulla pappkassar från Coop samtidigt som hon släpar en unge i vardera handen genom gången och nu lyckats med konststycket att ta sig förbi telenorförsäljarna osedd och orörd. Det är mycket tydligt att flickan  är både lättad över att ha kommit undan men också förfärad över det faktum att Julia troligen kommer att bli nergeggad med killbaciller...

Hm. Själv funderar jag mest på hur det kommer sig att killar slutar med sådana där saker när de kommer upp i åldrarna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0