Att vara vaken tidigt på morgonen har sina poänger

Jag hade bokat tvättid idag, klockan sju på morgonen. Jorå, ni hörde rätt. Klockan. Sju. 
Min tanke när jag gör sådana där saker, ja alltså planera in saker tidigare än jag normalt brukar hunnit somna, är att försover jag mig så skiter jag i allt ihop och vägrar stressa även om det är tre timmar kvar på bokad tid.
 
Nu hände det sig som så att jag inte försov mig, inte det allra minsta faktiskt utan jag var faktiskt där fem minuter för tidigt och med vårt fiffiga elektroniska system blir man inte insläppt ens en sekund innan .59 slagit om till .00. Alltså fick jag stå där i någon slags sömndrucket tillstånd och vänta bort fem minuter. (Är det inte galet konstigt att fem minuter man har på sig att välja kläder inför utgång kan gå så jävla fort medan de fem minutrarna framför displayen utanför tvättstugan känns som en jävla oändlighet?)
 
Jaja, jag gjorde det jag skulle i tvätten (när jag väl då blev insläppt) och eftersom jag nu var vaken kunde jag lika gärna sätta på teven och kolla lite på nyhetsmorgon...som några timmar och många tvättar senare gick över till efter tio. Jag gillar verkligen inte Malou men nu blev det som så att det stod på i bakgrunden.I hennes soffa satt Bingo Rimér och Katarina Vad-hon-nu-heter-i-efternamn och diskuterade sin relation tillsammans med någon slags relationsexpert. Högst intressant att lyssna på och jag insåg att jag under tidigare år nog inte var helt olik henne (alltså Katarina och inte Malou). Mycket bestämda åsikter om vad som "behövde göras" var dag och vem som skulle utföra vad.
Jag har nu konstaterat att det är sjukt skönt att ha ett helt eget hem. Förvisso ser det ut som kriget här men det är mitt krig och jag bestämmer själv att det itne behöver tas omhand förrän i morgon. Det är ingen annans krig som ligger och skräpar och stör mig. Mycket fint.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0