En uppdateringstakt i stil med telenors täckning- väldigt varierande och högst ofrekvent

Ja jo, när det blir så här att jag inte uppdaterar på länge hinner det ju hända väldigt mycket mellan gångerna. Lite för mycket egentligen, sådär så att jag inte kan sortera det ordentligt och få ner det på pränt.
 
Så i stället för att försöka återge vad som hänt sista veckan skriver jag om en mycket liten och mycket envis figur jag mötte häromdagen. Svart och röd och med små vingar hade hen parkerat sig på min bilruta när jag skulle köra. Jag är fortfarande lite osäker på vad det var för mystisk insekt men den skulle kunna ha vart en modifierad fluga...om nu sådana finns.
Jag tänkte inte så mycket mer på det utan startade min bil och började köra. Tänkte att flugan väl flyger sin väg snart men icke. Hen kämpade och slet för att hålla sig kvar, stundom med bara ett par av sina små röda ben kvar mot min sidoruta. Hen satt precis i ögonhöjd så att jag med spänning kunde följa dess kamp mot luftmotsåndet. Och tro på fan om den inte lyckades klamra sig fast hela vägen hem till mig. En lång sträcka för en liten flughybrid.
Jag är helt klart imponerad av det lilla livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0