Kommunikationsproblem...

Ja jag är lite tjatig kanske men nu kommer ett till inlägg om den däringa Alphakursen.
(Lite kort vill jag först bara inflika att det är sjukt intressant även för en ateist som jag och man berör väldigt många av livets riktigt djupa frågor och det är ju naturligtvis sådant som även en icke-troende, en hedning, funderar på emellanåt.)
 
Med på kursen är det en jättegullig tjej som är lite mer sökande kan man väl säga. Hon är hur social som helst, och intresserad av andra, frågar alltid hur man mår, hur veckan varit, om ens intressen och ja ni vet, allt sånt där man bör fråga folk för att uppfattas som trevlig. På det planet gillar jag henne skarpt (och önskar ibland att jag kunde vara lite mer som henne om jag skall vara ärlig...) men nu kommer menet, så fort vi kommer in på diskussionerna som följer varje undervisningsfilm så begriper jag verkligen inte vad hon pratar om. Alltså jag förstår ju orden, det är inte det, vi pratar ju samma språk men jag kan absolut inte hänga med i vad hon pratar om. Jag ser inte sammanhanget, poängen, följdfrågan, vad det har med dagens ämne att göra...eller för den delen sammanhanget i samtalet.
 
Nu tror jag inte att det är hennes sätt att uttrycka sig och detta grundar jag på att alla andra hummar och nickar till det hon säger, kommenterar det med "intressant, så har jag aldrig tänkt" eller frågar vidare...Men vad är det då som gör att jag inte förstår? Jag kan inte begripa det. Kanske är hon för djup för mig, gör kopplingar min begränsade lilla hjärna inte ens skulle kunna tänka sig. Det stör mig lite. Faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0