Myspys med Bambam

Efter att jag nu då tvättat hela morgonen (och ja, takronan får även denna vecka tjäna som tvättställning för mina icke-torra trosor och strumpor) så hade jag aningens men bara lite bråttom till skolan. Det blev en sådan däringa Liverpoolare till tvätt (för er som inte känner till begreppet Liverpoolare så är det väl föregångaren till raggardusch kan man säga...), en snabb macka och hoprafsande av lite papper på språng ut genom dörren till bilen.
 
Kommer med andan i halsen till skolan för att mötas av ett "Men? Vad gör du här?" varpå jag inser att jag inte har grisövning idag som jag nu spetsat in mig på. Till följd av lärarbrist kunde jag heller inte haka på för att grupperna då tydligen skulle bli för stora så det var ju bara till att kliva ur den blå pyjamasen, hoppa in i jeansen och sätta sig i bilen igen.
 
Jag var inte vrålsugen på att åka hem till mitt tvättkaos kan man ju säga så jag ringde sonika upp Dagmatten (alltså tjejen som var dagmatte åt Saphira på den tiden hon fortfarande bodde hos mig) och föreslog lite fika hemma i hennes kök så att vi kunde få snacka lite skit och jag kunde få grandispussas lite med hennes doggar.
Dagmatten hade dock också lyckats boka in den här dagen för tvättid men sa lite fint att om hennes "lillkille" fick en promenad undertiden hon tog hand om det sista så var hon så att säga up for a cup of coffee efter det.
 
Oftast har jag svårt med de där subtila signalerna men den här undgick inte ens mig så jag erbjöd mig att komma och hämta Bambam en sväng. 
Det blev sig alltså inte bättre än att grisarna ute på Lövsta byttes mot en långpromenad (eller mellanlång då om vi nu skall vara så petiga) med en vitsvart gosegris i Salabacke med åtföljande kaffe.
 
Jag kan säga att jag hade nästan glömt av hur mysigt det är att vara på promenix med en grandis vid sin sida. Det är helt klart något speciellt som man inte riktigt får ut med andra hundar...Sedan att var enda klädesplagg blir nerdregglat hade jag visst också lyckats förtränga men vad fan, det kan jag ju bjuda på efter att vi tumlat runt bland höstlöven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0