Pyssel

Jag vet inte vad det far i mig men när vintern kommer och jul börjar närma sig blir jag alltid så galet sugen på att pyssla. (Säg nu inte att det är långt till jul för i min värld är vi liksom redan där.)
Som tur för mig så råkar det ju finnas en Panduro på Gränby, och som tur för mig så råkade jag åka dit och dricka kaffe med några polare efter ögonövningen. 
Så jag råkade väl kila in där en vända efter att vi letat vinterjackor en stund (kan tilläggas att Ciggy var väldigt nöjd över att jag kom till undsättning då det visade sig att hon och Alex med tydlig klarhet inte delar smak när de kommer till de här lite mer voluminösa, fluffiga och varma dunjackorna...).
 
Alltid när jag går in på Panduro så blir jag liksom överväldigad av allt kul som finns på hyllorna och inspirationen näst intill överfaller mig så fort jag ser deras företagslogga. Lik förbannat går jag alltid därifrån med lika lite pysselsaker i handen som när jag gick in. Det är som att alla saker och pryttlar och pillemojjer bli för mycket och till slut kan jag inte sortera intrycken längre och blir mest frustrerad.
 
Tänker att till nästa gång skall jag ha en plan på vad det är jag vill göra, skriva en inköpslista och sedan be en vän guida mig till de exakta hyllorna medan jag blundande tar mig förbi allt övrigt så kanske jag faktiskt kan få med mig något vettigt därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0