Tänk vad ett mess kan göra

Var tvungen att skicka ett litet mess till syrran idag. Retas lite bara för att jag kunde. (Kanske men bara kanske var det lite taskigt.)
 
"Halloj! Har din son möjligen ringt dej idag?"
 
(Svar som kommer inom 23 sekunder ungefär.)
"Nej. Vadå?"
 
"Nja, jag trodde ju han skulle sova hos min kompis inatt men jag ringde precis henne och han var inte där..."
 
(Fyra sekunder senare.)
Hysterisk ringsignal avslöjar att Systeryster ringer.
 
(Tre par ögon stirrar på varandra och ingen vill svara...)
"Men svara då."
"Nä, men jag vill inte! Svara du!"
 
(Lite garvande senare inser vi ju att någon måste svara.)
 
Jag: Halloj!
 
Systeryster: (förvånansvärt lugn på rösten) Vad menar du? Har du inte hört något från Robin?
 
Jag: Nej, alltså han har ju inte sin telefon igång. Och min polare säger att han inte är där...
 
Systeryster: (märkbart undrande men fortfarande med ett lugn hon skall beundras för) När pratade du med honom sensast då?
 
Jag: Ja, inatt alltså. När de skulle gå till bussen. 
 
(Kort paus. Tryckt tystnad.)
 
Jag: Han följde ju med henne ut...men han hade tydligen sagt att han skulle gå tillbaka till oss... 
 
Systeryster: (nu med något mindre lugn stämma) Visste han var ni var då? Hittade han dit? Var var ni?
 
Jag: (har lite svårt att hålla mig för skratt här eftersom de två andra tjommarna vrider sig i tyst asgarv runt bordet) Eh...alltså vi var ju på Stora torget. Alldeles nära...Men han var ju rätt full så det kan ju vart så att han inte hittade tillbaka... Fast han är ju ändå nitton bast, han borde ju klara sig...
 
Systeryster: (här med en aning mer orolig röst...) Men...jaha...hur..?
 
(Kompakt tystnad.)
 
(Hysteriskt skratt utbryter...)
 
Systerson: Hej!
 
Systeryster: (man kan nu känna hur förbryllad hon är genom telefonen) Öhh...
 
Systerson: Vi bara drev med dig nyss alltså. Vi sitter här och spelar kort.
 
Systeryster: Haha! Var det ännu ett Baude-skämt eller?! (Syftandes till mitt, Alex och farsans lilla skämt för ett par veckor sen.) 
 
Systeryster: Jag tänkte att vad fan, e hon inte riktigt klok eller? Sitter hon där och garvar? Vad fan...
 
Ja, så kan man roa sig en bakissöndag i Skruttsala.

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Men shit, jag hade fan skickat en torped om någon gjort något liknande mot mig. ;)

Svar: Måste ju roa oss lite här uppe :P
Marie

2012-09-02 @ 22:18:13
URL: http://vonnes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0