Smokey eyes så är dagen gjord

Ibland känner men ju sig så där oerhört tragisk på något vis. Igår kväll, efter att ha tackat nej till både öldrickning, filmtittning och allmänt häng, var en sådan dag. Att jag satt hemma med näsan i Radostits gigantstora bok om Internal medicin gjorde inte saken bättre.
 
Vid sjusnåret tröttnade jag på att se mitt bleka anlete i spegeln varje gång jag passerade ut till köket (ja, jag vill hävda att det är ett kök, bara så mycket mindre än andra kök) och gjorde sonika någonting åt saken. Nämligen piffade lite. I det ingick hårfärgning och en rejäl sminkning med sjukt snygga smokey eyes.
 
Genast kände jag mig mycket mindre tragisk i min ensamhet där jag satt med ett glas rött och en halv paket Mariekex. Jag kräver inte mycket för att bli nöjd jag. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0